Využívejte Customer Match

…. oslovte tak přesně toho, koho potřebujete pomocí PPC reklamy!

Už je to pár měsíců, co Google představil další novinku v rámci rozšíření cílení PPC reklam. Jedná se o cílení reklam pomocí emailů – Customer Match. Mnoho marketérů považuje tento krok za revoluční a nadčasový. Popravdě tato funkcionalita, jen kopíruje to, co už Facebook nabízí několik let, oslovení Vaši emailové databáze.

Customer Match – co to je a jak to funguje?

customer match google
Customer Match představuje nové cílení reklam na základě emailů. V podstatě se jedná o nově vytvořené publikum (podobně jako u remarketingu), které obsahuje seznam emailových adres. Google porovná tyto emaily se svými Google ID účty a ví, jak identifikovat účty vašich klientů a zákazníků. Pomocí této funkcionality můžeme oslovit pouze emaily od Google. Ovšem v nynější době je až na 900 mil. uživatelů Gmailu na světě.

Pomocí funkce „vlastní seznamy zákazníků“ můžeme momentálně využít ve:

  1. Vyhledávaní Google
  2. Gmail reklamě
  3. YouTube

Tato funkcionalita není dostupná na webech třetích stran a ani v obsahové síti Google. Na druhé straně Google automatický vytvoří tzv. „podobné segmenty publika“ (pokud vaše vlastní seznamy zákazníků splňují požadovaná kritéria), kteří se vyznačují podobným chováním jako zákaznici z vašeho seznamu. Na podobné segmenty publika můžeme cílit stejně jako na remarketingové seznamy.

Proč to využívat?

Strategie jak využít vlastní seznam uživatelů je několik. Největší výhodou je, že vy přesně víte, na koho cílíte, což můžete využít při tvorbě reklamních textů či grafických reklam, například přizpůsobením cenové nabídky apod.

  • Oslovte staré zákazníky!
    V tomto případě, můžete zacílit reklamu na zákazníky, kteří u Vás v minulosti nakoupili, ale už dlouho se neukázali na webových stránkách.
  • Akvizice nových zákazníků? Není problém!
    V případě, že chcete svou kampaň zacílit jenom na získání nových zákazníků, tak můžete vyloučit vlastní seznam uživatelů, případně cílit a využit možnost „podobný segment publika“.
  • Cross-Sell pro existující zákazníky.
    Máte nové a podobné produkty, které by mohli vaši zákaznic zaujmout? Customer Match je jednou z možností jak jim tyto produkty jednoduše nabídnout.

Co k tomu potřebujete?

K tomu, abychom mohli tuto funkcionalitu využívat, je potřebný pouze seznam emailových adres, které musí být v CSV souboru o velikosti maximálně 17MB. Tento soubor nesmí obsahovat záhlaví. Jednotlivé emailové adresy musí být odděleny buď novým řádkem nebo čárkou. Google myslí rovněž na ochranu osobních údajů, tudíž můžete do systému Adwords nahrát i emaily hašované (HASH256) nebo nehašované.

Silvia Šestakova PPC

Autor: Silvia Šestaková

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání