Stránky, které zaujmou

 In Blog

… to je asi sen každého, kdo se pustil do propagace svého podnikání na Internetu. Dovolujeme si vám předložit pár tipů, vycházejících z naší zkušenosti i obecných trendů, jak se vyvíjí chování uživatelů na Internetu.

Na začátek dovolte naši zkušenost na téma „hezké stránky“. Někdy se nám stává, že při tvorbě webu pro naše zákazníky narážíme na subjektivní pocity zúčastněných, jako „toto se mi líbí“, „toto se mi nelíbí“ apod. Je to vždy věc velmi citlivá, nicméně si dovolíme tvrdit, že základní vlastnost, kterou „stránky, které zaujmou“, musejí splňovat, je: musejí plnit účel. A pokud je účelem stránek např. prezentovat váš produkt (a nic víc), pak je míra úspěchu dána např. tím, kolik času uživatelé na vašich stránkách stráví a kolik z nich hned odejde (tzv. bounce rate). Úspěch „stránek, které zaujmou“ s jiným účelem zase měřme jinými způsoby. Řečeno lapidárně: „nemusí to bejt hezký, když to funguje“.

„Stránky, které zaujmou“ v roce 2012?

Protože nemá smysl vymýšlet kolo, rádi bychom vyšli z velmi hezkého článku, publikovaného na serveru Mediagurru.cz.

Mimimalismus

… aneb „méně“ je někdy více. Proč? Dle výzkumů chování uživatelů na internetu se stále zkracuje doba, v rámci které se uživatel rozhodne, kam „klikne dál“. Dnes se tato rozhodnutí dějí už ve zlomcích vteřin. Snahou tedy je, aby na stránce byly jen ty informace, které je schopen lidský mozek za tak krátkou dobu zpracovat. Stránky s mnoha detailními texty, obrázky apod. se dnes jeví jako poměrně neúspěšné.

Výrazné logo a slogan

Stále větší důraz je dnes kladen na budování značky. Důvodem je, že pouze ve značce lze dnes udržet dlouhodobou konkureční výhodu. Inovační cyklus produktů se dnes zkracuje tak rychle, že mít „unikátní “ produkt či službu, lze jen pár měsíců. Snahou tedy je budovat povědomí o značce, které je trvalejší, ale také náročnější.

Typografie a fotografie

Celkově lze pozorovat trend návratu práce s písmem a výrazný úbytek fotografií. Typografické weby jsou více nadčasové. Naopak weby s přemírou fotografií a vizuálních prvků velmi rychle zastarávají.

Přizpůsobení novým zařízením

S raketovým nástupem nových zařízení na prohlížení webu („chytré“ telefony a tablety) je snaha se přizpůsobit těmto zařízením, jejichž display je orientován vertikálně. Tudíž i webové stránky „zeštíhlují“. Jim se i přizpůsobuje navigace na stránce, která umožňuje snadno „listovat“ obsahem. Vzhledem k tomu, že na českém internetu provoz z mobilních zařízení roste o stovky procent ročně, rozhodně doporučujeme tento trend neignorovat.

Velké ikony a tlačítka

Tento trend úzce souvisí s tím, co je popsáno v odstavci o minimalismu. Velká tlačítka či ikony spíše „lákají“ ke kliknutí. Navíc na mobilních zařízeních se na ně uživatel „lépe trefí“.

Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání