12 tipů jak využívat sociální sítě v online marketingu

 In Blog

Online marketéři se za posledních pár let museli naučit využívat velké množství nových kanálů. Nejrychleji se v tomto směru vyvíjí segment sociálních sítí. Nové sociální sítě stále přibývají. Ty stávající zase vyvíjejí nové funkce, aby s nimi drželi krok. Příkladem může být nástup online streamovacích nástrojů Meerkat a Periscope a odpověď zavedených sociálních sítí na ně. Periscope se stal novou akvizicí Twitteru a Facebook si vyvinul na real-time streamování vlastní platformu.

Před tím než si ve webináři přiblížíme výhody a funkce jednotlivých sociálních sítí, podíváme se na některé užitečné tipy, jak sociální sítě využívat.

1. Vyberte si pro své působení vhodné sociální sítě

Pokud si založíte firemní profil na formátově nevyhraněné sociální síti typu Facebook nebo Google+, většinou chybu neuděláte. Komunikovat těmito kanály je dnes pro většinu firem naopak povinnost. Starat se o jakoukoliv sociální síť vyžaduje dostatek času i prostředků, a proto je dobré si rozmyslet, kde všude na sociálních sítích chcete působit. Především záleží na tom, v jakém odvětví podnikáte a jaká je vaše cílová skupina. Jsou vaším cílem teenageři? Zvažte Instagram, YouTube nebo Snapchat. Máte restauraci? Zaměřte se na Foursquare nebo Yelp. Děláte výukové kurzy a školení? Určitě se vám budou hodit profily na Slideshare nebo LinkedIn.

2. Komunikujte s cílovou skupinou

Sociální sítě jsou o komunikaci. Vždy se vyplatí lidem, kteří se o váš produkt nebo službu zajímají, rychle a ochotně pomáhat. Samozřejmě se nesetkáte pouze s pozitivními reakcemi. V takových situacích je důležité umět přiznat chybu a zbytečně nehysterčit. Jinak to totiž může dopadnout jako Velká petrželová kauza nebo komunikace o dopravě zdarma ze strany fastfoodového řetězce KFC. V druhém případě to vedlo až k vytvoření satirického falešného účtu, což je přesně opak toho, čeho byste jako značka na sociální síti chtěli dosáhnout.

3. Placená propagace

Sponzorovat příspěvky umožňují například Facebook, Twitter, Instagram nebo Pinterest, tak proč toho nevyužít? Jedním z doporučených postupů je pečlivě sledovat statistiky svých příspěvků a těm, které jsou mimořádně oblíbené u přirozeného publika, zaplatit propagaci. Utratíte tak pravděpodobně peníze za příspěvek, který sklidí úspěch, protože jeho potenciál už otestovali běžní fanoušci/followeři vašeho účtu. Výhodou placené propagace je relativně přesné cílení na skupinu uživatelů, která váš příspěvek uvidí. Cílit můžete podle okruhů zájmů, věku nebo pohlaví.

4. Sbírejte pozitivní reference

Ať už jste řemeslník nebo provozujete restauraci, žádejte za svou práci, kterou odvedete, po svých klientech pozitivní hodnocení na vámi preferované sociální síti. Velký smysl mají zejména hodnocení na firemním profilu Google+ (Google My Business), které se může zobrazit ve výsledcích vyhledávání na Google. Od věci není ani hodnocení na Facebooku. Pokud jste freelancer, jsou nedocenitelná slovní hodnocení na LinkedIn. Žádost nemusí být ústní, můžete ji umístit na své webové stránky nebo přímo na svoji papírovou vizitku.

5. Vzdělávejte

Jestliže jste ochotni se s publikem podělit o své znalosti a vzdělávat ho, posilujete tím důvěru ve vaši odbornost. Dělit se o své znalosti můžete formou prezentace na Slideshare webináře na YouTube nebo blogu na sociální síti Tumblr.

6. Analyzujte klíčová slova

Analýza klíčových slov je důležitou součástí tvorby obsahu pro webové stránky. Protože jsou sociální sítě čím dál lépe indexovatelné internetovými vyhledávači, je tato činnost důležitá i při tvorbě obsahu zde. Sociální sítě mají navíc často sami vlastní vyhledávače a ty fungují dost podobně, jako Seznam nebo Google. Pomůžete tak uživatelům najít váš obsah i v rámci konkrétní sociální sítě.

7. Linkbaiting – přitahujte zpětné odkazy na váš web

Sdílením atraktivního obsahu z vašeho webu na sociálních sítích můžete přitáhnout na tento obsah pozornost a získat tak přirozenou cestou zpětné odkazy. Zpětné odkazy jsou údajně stále druhým nejsilnějším faktorem (po obsahu), z těch, které figurují v řadícím algoritmu Google.

Jak takový obsah může vypadat?

  • Infografiky
  • Interaktivní mapy
  • Informačně přínosné články
  • Slevy a akční nabídky
  • Šokující obsah

8. Tip pro Lokální vyhledávání

Pro lokální vyhledávání na Google (Google local pack – obrázek) je dnes velmi podstatné mít svůj profil na Google My Business (Google Moje Firma), což je v podstatě firemní Google+ účet. Zde věnujte pozornost jak samotnému obsahu, tak také zalistování ve správných kategoriích.

Lokální vyhledávání - sociální sítě

9. Vytvořte si mediaplán

Velmi důležité je mít svému publiku stále co nabídnout. Vytvořte si proto mediaplán, kterým se budete řídit. Obsah, který publikujete, nemusí být nutně váš. Občas můžete upozornit na zajímavý článek z oboru nebo na událost, která se bude brzy konat. Úspěšný obsah z minulosti můžete také recyklovat a publikovat opětovně. Pamatujte, že viditelnost příspěvků na Facebooku i Twitteru je jen pár minut a většinou je viděl jen zlomek vašeho publika.

10. Automatizujte


Hootsuite - sociální sítěV souvislosti s předchozím tipem se vyplatí používat specializované nástroje, které vám správu sociálních sítí ulehčí. Je totiž pravděpodobné, že pokud napíšete článek na blog budete o tom chtít napsat na většinu svých sociálních sítí a účtů. Pomocníky v takové situaci jsou nástroje Buffer a Hootsuite. Tyto aplikace vám umožní sdílet váš příspěvek na více sociálních sítích (a účtů na nich) současně a časy publikování plánovat.

11. Používejte hashtagy (ale jen někde)

Pro některé sociální sítě, jako jsou Instagram, Twitter nebo Tumblr, představují hashtagy hlavní třídící mechanismus. Pokud tedy zrovna chcete publikovat akční nabídku související s nějakou atraktivní událostí, zjistěte si hashtag této události a ten k příspěvku připojte. Naopak na sociálních sítích Facebook nebo Pinterest hrají hashtagy marginální roli a není třeba se jimi zabývat.

12. Přizpůsobte formátování na webu pro zobrazování na sociálních sítích

Pokud chcete, aby se u příspěvků sdílených z vašeho webu zobrazovaly správné informace (titulek, popisek, obrázek, video), řiďte se specifikacemi, které jednotlivé sociální sítě pro tento obsah definují. U Facebooku je to specifikace Open Graph a u Twitteru jsou to Twitter cards.

Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání