Novinky ze světa Google 06/2016

V úterý 24. 5. 2016 se v San Franciscu konal Google Performance Summit, kde bylo představeno několik novinek. Tento summit byl primárně určen pro zákazníky Google Adwords a Google Analytics, kde zástupci společnosti Google představili nejen nové funkce, ale také produktové plány a novinky. Všechny změny a plány reflektují dnešní dobu mobilní éry a změnu chování uživatelů na internetu.

A které novinky Google nás nejvíce zaujaly?

Nově budeme moci využít cenovou nabídku pro tablety!

Google oznámil změnu v nabídce cen pro jednotlivá zařízení. Nyní bude možné využít cenové nabídky zvlášť pro desktop, tablety i mobilní zařízení, jelikož v současné době tomu tak není. Google tak reaguje na potřeby jednotlivých inzerentů a umožňuje jim uzpůsobit cenové nabídky podle zařízení, která jsou pro jejich firmu nejúčinnější. Bude to fungovat podobně jako doteď. Inzerent nastaví základní nabídku a dále upraví rozsah v % od – 100 % do + 900 % u jednotlivých zařízení.

Víc textu v inzerátu

Další pozitivní novinka Google je rozšíření textových inzerátů. Nadpis bude rozšířen z 25 na 35 znaků a samotný text může obsahovat až 80 znaků. To nám umožní využít další informace anebo doplnit další konkurenční výhody. Google si od toho slibuje lepší relevantnost inzerátů, a tak i zlepšení míry prokliku.

novinky Google inzeráty

Responzivní grafická reklama pro mobilní zařízení

Responzivní grafická reklama v mobilním zařízení by měla naopak konkurovat sociálním sítím. Reklama by měla automaticky změnit svou velikost a přizpůsobit se vzhledu obsahu. Grafická reklama bude obsahovat titulek, popis s obrázkem + cílovou URL. Reklamy budou fungovat dynamicky.

Reklama pro mobilní zařízení

Promoted Pins v Google mapách

„Propagované špendličky“ nebo jednoduše „reklama“ v Google mapách. Google plánuje rozšíření tohoto formátu, kde kromě nového vizuálu bude i rozšíření o nové funkce jako například podání dalších informací jako jsou akce a slevy. V současné době se tato funkce nachází sice v testovacím režimu, ale již teď se na ni můžeme těšit.

Google mapy

Redesign Google Adwords

O tom, že Google plánuje změnu/redesign rozhraní Google Adwords jsme mohli v poslední době nalézt spoustu článků na internetu. Důraz je zcela kladen na způsob zobrazení a to co se zobrazuje – změna určitě nenaruší strukturu kampaní.

google adwords
Zdroj: www.searchengineland.com

Silvia Šestakova

Autor: Silvia Šestaková

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání