Není líný, není hloupý, je jen velmi zaneprázděný… Kdo je to?

 In Blog

Minulý týden jsme v Najisto Lab testovali s našimi zákazníky připravované změny v naší produktové nabídce. Zjišťovali jsme, jak budou reagovat na nové vlastnosti, výhody, co reálně ocení… Takové testování je vždycky moc zajímavé. Je až s podivem, jak překvapivé bývají výsledky “obyčejného povídání” se zákazníky. Nebojte se, výsledky testování vám neprozradím:-) O co bych se ale rád podělil, je profil typického zákazníka Agentury Najisto.

Homo operantes rationabilis occupatus

Takový náš zákazník je Člověk pracující rozumný zaneprázdněný.

Je velmi pracovitý

Naši zákazníci patří mezi ty nejvíc pracující lidi, i když se možná řada z nich v minulosti vydala cestou vlastního podnikání “na své vlastní triko”, “sám za sebe”, “bez šéfa”, protože snila o tom, že jednou bude třeba pracovat méně. Každý z nich má sen se jednou ohlédnout, podívat se na vybudovaný podnik nebo živnost, a říct si: “Tak, a teď se už nemusím tak dřít”. A tak pracují, pracují a zase pracují…

Někdy si u nás Agentuře Najisto říkáme: “Proč nám tak dlouho neodpovídají? Proč nám nezvedají telefon, abysme se jich mohli zeptat na upřesnění zadání?” Oni prostě stále pracují…

Je velmi rozumný

Naši zákazníci jsou chytří a rozumí svému oboru. Dokážou vám přesně říci, kde je zrovna v jejich oboru “zakopaný pes”. Ti, co podnikají dlouho, vám vylíčí velmi přesně, jak se jejich obor proměnil za posledních 3, 5 nebo 10 let. Čemu nemusí rozumět jsou všechny ty příšerné zkratky a čengliš slova, která se v souvislosti s internetem a reklamou na internetu používají. Na co ale narážíme je, že když se snažíme některé pojmy přeložit, naši zákazníci nám nerozumějí. A když pojmy necháme, “jak jsou”, taky jim často také nerozumí, ale vnímají to jako svoji nedostatečnost. To nás velmi překvapuje. Je až s podivem, jak se snaží v této věci zdokonalovat. Upřímně, když chcete opravit plynový kotel, málokoho asi zajímá, co je to termostatický ventil, co má za funkci a proč v našem kotli vůbec taková věc je. Jen víme, že když se nám to rozbilo, musí přijít profík a to opravit, abysme zase v domě měli teplo. A přitom takový řemeslník – náš zákazník – si myslí, že když neví, co je to to “pépécéčko” a jak mu to pomůže, je to jeho chyba. Zvláštní…

Je velmi velmi velmi zaneprázdněný

12 hodin denně, 6 dnů v týdnu dělá svůj byznys. Pracuje, obchoduje, jedná. Když si v deset večer sedne k počítači, nejdřív musí vystavit a poslat faktury, přes internetové bankovnictví zaplatit všechny účty, vyřídit 150 emailů, které mu za ten jediný den přišly. A pak mu možná zbývá čas brouzdat po Internetu, (protože rodina šla už stejně spát) hledat si “co je to to SEO” a přemýšlet, jestli to “fakt potřebuje”.

Homo negotiis

Kdo je tedy Člověk pracující rozumný zaneprázdněný? Člověk podnikající – Malý a střední podnikatel.

Úspěch každého podnikání je závislý na úspěšném prodeji. Pro spoustu našich zákazníků je prodej magická disciplína, plná tajemných ingrediencí s podivnými jmény. Je to cosi náhodného, neměřitelného a vlastně úplně neřiditelného. Jsou zvyklí kupovat všechny ty katalogy, webovky a bannery. Často však jen ze zvyku, protože to dělají ostatní a n emají čas ani prostor zkušet, co je to to správné a co opravdu funguje právě pro jejich byznys…

Takže kudy?

Náš obor – internetový marketing, tak bohatý na nová slovíčka, zkratky a pojmy, vymyslel jako lék další, novou zkratku: AaaS: Advertising as a Service – Inzerce jako služba. Vychází z podobného modelu jako SaaS (Software jako služba). Mezi inzerentem a poskytovatelem je vztah, který je:

  • Dlouhodobý
  • Založený na preferencích a profilu inzerenta, kde úkolem poskytovatele je vybírat ta správná řešení
  • Smluvně ukotvený, jasně definující “co se dodává” a “jak se pozná, že je to dobře” (a to je v inzerci někdy pěkný oříšek)
  • Založený na průběžném zlepšování výsledků

Žádná raketová věda.

Jak si rozumíme u nás v Agentuře Najisto? Zkrátka pro naše zákazníky děláme všechno, abychom jim zjednodušili život při prodeji jejich produktů a služeb, to vše s reálnou mírou garance. A to není jenom o výběru správných nástrojů pro propagaci daného produktu či služby. Mnohem více o zákaznické podpoře, možnosti se spolehnout na to, že zákaznický požadavek byl vyřešen včas a nezapadne někde mězi tisíci jiných mailů, že na důležité věci vás kdosi upozorní a neduležité vyřeší sám a neotravuje vás.

Radovan Jirka, Agentura Najisto

Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání