Není líný, hloupý, jen velmi zaneprázdněný… Kdo je to?

Nedávno jsme v Najisto Lab testovali s našimi zákazníky připravované změny v naší produktové nabídce. Zjišťovali jsme, jak budou reagovat na nové vlastnosti, výhody, a co reálně ocení… Takové testování je vždycky moc zajímavé. Je až s podivem, jak překvapivé bývají výsledky “obyčejného povídání” se zákazníky. Výsledky testování Vám sice neprozradím, za to Vám představím profil typického zákazníka Agentury Najisto, kterému se staráme o internetový marketing.

Homo operantes rationabilis occupatus

Takový náš zákazník je Člověk pracující rozumný zaneprázdněný.

Je velmi pracovitý

Naši zákazníci patří mezi ty nejvíce pracující lidi. Řada z nich se v minulosti vydala cestou vlastního podnikání “na své vlastní triko”, “sám za sebe”, “bez šéfa”, protože snila o tom, že jednou bude třeba pracovat méně. Každý z nich má sen se jednou ohlédnout, podívat se na vybudovaný podnik nebo živnost, a říct si: “Tak, a teď se už nemusím tak dřít”. A tak pracují, pracují a zase pracují…

Někdy si u nás Agentuře Najisto říkáme: “Proč nám tak dlouho neodpovídají? Proč nám nezvedají telefon, abychom se jich mohli zeptat na upřesnění zadání?” Oni prostě stále pracují…

Je velmi rozumný

Naši zákazníci jsou chytří a rozumí svému oboru. Dokážou vám přesně říci, kde je zrovna v jejich oboru “zakopaný pes”. Ti, co podnikají dlouho, vám vylíčí velmi přesně, jak se jejich obor proměnil za posledních 3, 5 nebo 10 let. Čemu nemusí rozumět, jsou všechny ty příšerné zkratky a čengliš slova, která se v souvislosti s internetem a reklamou na internetu používají. Na co ale narážíme je, že když se snažíme některé pojmy přeložit, naši zákazníci nám nerozumějí. A když pojmy necháme, “jak jsou”, tak jim často také nerozumí, ale vnímají to jako svoji nedostatečnost. To nás velmi překvapuje. Je až s podivem, jak se snaží v této věci zdokonalovat. Upřímně, když chcete opravit plynový kotel, málokoho asi zajímá, co je to termostatický ventil, co má za funkci a proč v našem kotli vůbec taková věc je. Jen víme, že když se nám to rozbilo, musí přijít profík a to opravit, abychom měli doma zase teplo. A přitom takový řemeslník – náš zákazník – si myslí, že když neví, co je to to “pépécéčko” a jak mu to pomůže, je to jeho chyba. Zvláštní…

Mít web už dnes nestačí, založte si účet i na sociálních sítích.

Nepodceňujte internetový marketing, buďte vidět!

Je velmi velmi velmi zaneprázdněný

Dělá svůj byznys 12 hodin denně, 6 dnů v týdnu. Pracuje, obchoduje, jedná. Když si v deset večer sedne k počítači, nejdřív musí vystavit a poslat faktury, přes internetové bankovnictví zaplatit všechny účty, vyřídit 150 emailů, které mu za ten jediný den přišly. A pak mu možná zbývá čas brouzdat po Internetu, (protože rodina šla už stejně spát) hledat si “co je to to SEO” a přemýšlet, jestli to “fakt potřebuje”.

Homo negotiis

Kdo je tedy Člověk pracující rozumný zaneprázdněný? Člověk podnikající – Malý a střední podnikatel.

Úspěch každého podnikání je závislý na úspěšném prodeji. Pro většinu našich zákazníků je prodej magická disciplína, plná tajemných ingrediencí s podivnými jmény. Je to cosi náhodného, neměřitelného a vlastně úplně neřiditelného. Jsou zvyklí kupovat všechny ty katalogy, webovky a bannery. Často však jen ze zvyku, protože to dělají ostatní a nemají čas ani prostor zkoušet, co je zrovna pro ně to pravé, a co opravdu funguje pro jejich byznys…

Jak tedy na internetový marketing, kudy vede cesta?

Náš obor – internetový marketing. Odvětví tak bohaté na nová slovíčka, zkratky a pojmy, vymyslelo jako lék další, novou zkratku: AaaS: Advertising as a Service – Inzerce jako služba. Vychází z podobného modelu jako SaaS (Software jako služba). Mezi inzerentem a poskytovatelem je vztah, který je:

  • Dlouhodobý
  • Založený na preferencích a profilu inzerenta, kde úkolem poskytovatele je vybírat ta správná a vhodná řešení
  • Smluvně ukotvený, jasně definující “co se dodává” a “jak se pozná, že je to dobře” (a to je v inzerci někdy pěkný oříšek)
  • Založený na průběžném zlepšování výsledků

Žádná raketová věda

Jak si rozumíme u nás v Agentuře Najisto? Zkrátka pro naše zákazníky děláme všechno, abychom jim zjednodušili život při prodeji jejich produktů a služeb – to vše s reálnou mírou garance. A to není jenom o výběru správných nástrojů pro propagaci daného produktu či služby. Stále více je pro internetový marketing důležitější zákaznická podpora – díky ní se můžete spolehnout na to, že zákaznický požadavek byl vyřešen včas a nezapadne někde mezi tisíce jiných mailů, a že na důležité věci vás kdosi upozorní a nedůležité vyřeší sám a neotravuje vás.

Svěřte správu své kampaně do rukou odborníka, který vám pomůže najít vhodné řešení právě pro váš byznys.

Online marketing není raketová věda

Radovan Jirka, Agentura Najisto

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání