Když neexistujete online, existujete vůbec?

 In Blog

Být online, či nebýt online?

Poslední dva měsíce roku 2011 zaznamenali opět růst v počtu online uživatelů internetu v ČR, stoupl i počet zhlédnutých webových stránek. V listopadu i říjnu používalo internet více než šest milionů uživatelů v České republice. Listopad byl však s cca 6 200 000 uživateli nejúspěšnějším měsícem českého internetu vůbec. (NetMonitor, listopad 2011, návštěvnost z ČR).

online

Počet online užívatelů neustále narůstá

Dnešní doba si vysloveně žádá přítomnost každého podnikání na internetu. Je to určitá “povinnost”, i když podnikáte ve specializovaném oboru a internet pro vás jako obchodní kanál reálně není příliš důležitý. Lidé totiž používají internet stále víc a víc. Nejvíce uživatelů přibývá z “okrajových skupin”, jakými jsou malé děti nebo naopak senioři. Každý uživatel pak internet používá jako neomezený zdroj informací, kde nalezne zprávy, novinky ale také firmy, produkty a služby. Pokud tedy na internetu neexistujete, pro většinu lidí dnes vlastně neexistujete vůbec.

Jak na to?

Jak jsme již psali, základem webové přítomnosti jsou dnes funkční webové stránky a oborově orientované katalogy. Tyto základní prvky vaší webové přítomnosti si dnes můžete pořídit s velmi malým rozpočtem nebo dokonce i zdarma a přitom ve vysoké kvalitě.

Co se týče nepostradatelných webových stránek, slušný „návod“, Jak na stránky, které zaujmou jsme již napsali.

Firemní či oborové katalogy mají svoje nenahraditelné místo v možnostech webové přítomnosti a zápisy firem do těchto přehledných registrů by neměl podcenit nikdo, kdo chce „reálně existovat“. Používejte ty největší a nejúspěšnější.

Ptáte se: “Tak dobrá, mám webové stránky i zápis v katalogu. Je to vše, co potřebuji? Již existuji?” Odpověď je “ANO, ale…” Jaké “ale”?

Při plánování vaší webové přítomnosti rozhodně zvažujte i další prvky:

(1) Fóra a blogy jsou již dlouho důležitou součástí webu, dnes ale trochu zastíněnou boomem sociálních sítí. Jak však ukazují průzkumy, 80% diskusí o produktech, službách a značkách dnes reálně probíhá právě na blozích či diskusních fórech, nikoli na sociálních sítích. A nenavádíme vás “založte si blog nebo fórum”. Často se stačí reálně účastnit diskusí na existujících blozích či fórech. Můžete tam prezentovat své názory, postoje a třeba také značku, produkt apod.

bloger

Blogovat je dnes IN

(2) Obliba prezentace na sociálních sítích v rámci firemní komunikace stále roste: být na Facebooku, Google Plus, či Twitteru je dnes zkrátka “moderní”. Sociální sítě s sebou přinášejí řadu možností, ale též úskalí, kterým bychom se rádi na našem blogu věnovali v příštích příspěvcích. Jedna rada dopředu: Pokud se rozhodnete „existovat“ i v rámci těchto sítí, nezanedbejte jejich „opečovávání“. Jinak mohou pracovat i proti vám.

(3) Slevové servery – specificky a s velkou rozvahou lze samotnou přítomnost na internetu řešit jako vedlejší efekt využití slevových serverů. O jejich výhodách a nevýhodách jsme již psali.

(4) Videokanál na YouTube – video je dnes velmi oblíbená forma. Prezentujte svou firmu, produkty či služby tímto atraktivním způsobem. Vytvořit video je v dnešní době velmi snadné – stačit vám k tomu bude běžná domácí technika. Vyplatí se to prostě “zkusit”… Uživatelé dnes neoceňují jen technickou kvalitu, ale mnohem více nápad a vtip.

Buďte vidět!

“Existovat” na internetu dnes neznamená pouze “vlastnit webové stránky”. Uvažujte i o dalších formách vaší prezence tak, abyste svá sdělení dostali na co nejvíc míst na internetu a zvýšili tak šanci, že vás vaši (potenciální) zákazníci najdou a osloví.

online oblíbený

Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání