Žijeme online aneb Jak propagovat mobilní aplikace

 In Blog

Žijeme online. Mobilní aplikace jsou na vzestupu!

Už nějakou dobu slyšíme tyto slova na konferencích Google a není divu. Náš život se výrazně změnil a „život online“ je všude okolo nás. Stačí se trochu poohlédnout například cestou do práce…

Kolik lidi na zastávce má v ruce mobil?

Užívání mobilních zařízení

Chování uživatelů mobilních telefonů. Zdroj: Google

Aplikace a jejich důležitost

Buďte vidět. Podle statistik Google uživatelé využívají nejčastěji ve vyhledávání mobil. Hledají místa, otevírací doby poboček, častokrát i konkrétní produkty… Vznikají nejrůznější hry, sociální sítě ale hlavně aplikace (např. na zjednodušení prodeje). Ale když už existuje aplikace, jak jí podpořit?

Jak propagovat své mobilní aplikace

To, že máte aplikaci, neznamená, že automaticky budete mít aktivní uživatele. Až 60% uživatelů, kteří si stáhnou aplikaci, ji nikdy neotevřou. Proto je důležité aplikaci podpořit nejen pro samotné stažení, ale i pro interakci, připomenout uživatelům, že aplikaci mají a můžou jí využívat. A z toho důvodů je dobré rozdělit svou strategií na dvě části: podpora stažení a podpora interakce.

Zvyšování počtu stažení mobilní aplikace

Kampaně ke zvyšování počtů stažení navrhněte tak, aby vyzývali oslovené lidi ke stažení. Můžete využít jak kampaně ve vyhledávání, tak kampaně v obsahové síti, nebo reklamou na YouTube pomocí videoreklamy. Můžete v kampaních přizpůsobit cílení, klíčová slova a reklamy na základě ID mobilní aplikace a dalších potřebných informací.
V případě, že využijete reklamu v obsahové síti Google, můžete zaznamenat velký objem zobrazení, což zvyšuje povědomí o vaší aplikaci, a tak přilákáte nové uživatele, kteří vás předtím aktivně nehledali. Pomocí obsahové sítě oslovujte uživatele, kteří používají jiné mobilní aplikace podobné té vaší.
Když zvolíte pro svou propagaci vyhledávaní, reklamy se budou zobrazovat uživatelům, kteří právě hledají nebo používají podobné aplikace. Uživatelé se snaží dělat něco, co by jim vaše mobilní aplikace dokázala usnadnit. Kampaně ve vyhledávací síti nabízejí vynikající způsob, jak oslovit lidi, kteří aktivně hledají a chtějí si je stáhnout.
Poslední možností je propagace pomocí videoreklam. Ty pomáhají zlepšovat povědomí o vaší aplikaci prostřednictvím poutavého obsahu, který vaše potenciální zákazníky zaujme v tu správnou chvíli.

Stažení mobilních aplikací

Zvýšení počtu interakcí s mobilními aplikacemi

V tuto chvílí jsme získali uživatele, kteří si stáhli aplikaci. Stažením jsme ještě nevyhráli. Je potřebné, aby ji uživatel otevřel a začal využívat. Kampaně, které vyzývají k interakci v mobilní aplikaci, jsou skvělou volbou, pokud se snažíte přesvědčit uživatele, aby vaší aplikaci znovu vyzkoušeli, nebo aby ji spustili a provedli nějakou konkrétní akci. Zde máme jenom dvě možnosti cílení: a to buď prostřednictvím vyhledávaní, nebo vytvořením kampaní v obsahové síti Google.

 

Mobilní aplikace

Silvia Šestakova

Silvia Šestaková,
Agentura Najisto

Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání