Jak na slevové servery

 In Blog

Přemýšlíte o využití služeb slevových serverů pro svoje podnikání? Víte o veleúspešných i veleneúspěšných případech, takže si vůbec nejste jisti, že „sleva“ je pro vás ta správná cesta? Máme pro vás z Najisto Lab pár velmi užitečných rad a informací, které vám možná ulehčí rozhodování.

Podle společnosti Mediareseach, která provedla průzkum mezi internetovou populací, 89 % internetových uživatelů (více jak 1/2 všech obyvatel ČR) ví, co jsou slevové servery. 36 % aktivních uživatelů internetu zde nakoupilo, 60 % pravidelně sleduje jeden server a 25 % sleduje nabídku 3 a více severů. Slevové servery se z pohledu uživatelů těší velké oblibě zejména v oblast gastronomie, hotelnictví, cestování, wellness a prodeje zboží.

Na českém internetu najdete hodně přes 200 více či méně kvalitních serverů, které nabízejí možnost prodávat zboží či služby se slevou a skoro stejný počet serverů – agregátorů, kumulující nabídky z jiných serverů. Zvláštní, že?

Slevový server je více prodejní kanál, než nástroj propagace.

Za tak krátkou dobu, co slevomóda hýbe internetem, se velmi rychle změnilo i chování spotřebitelů.
Byť většina serverů tvrdí, že slevový kupón je zejména nástrojem propagace, fakticky je toto minulostí. Proč? Zkušenosti z praxe totiž ukazují, že slevové servery a agregátory podnítili vznik úplně nových specifických skupin spotřebitelů:

  • Lovci slev – jejich skutečnou motivací pro nákup kupónu není zájem o předmět slevy samotné, či dokonce o dodavatele produktu či služby (tedy vás, inzerenta), nýbrž “udělat super obchod.” Ráno brzo vstávají a první co, než si vyčistí zuby, kontrolují “co je dnes nového za super slevu”
  • „Za málo peněz hodně muziky“ – tito zákazníci obvykle využívají slevové servery k tomu, aby nakoupili luxusní produkty či služby, které jsou standardně nad jejich finanční možnosti a bez slevového kupónu (se slevou více jak 50%) by tito zákazníci takovýto nákup nikdy neuskutečnili.

Jaké to má dopady?

  • nelze počítat s loajalitou takových zákazníků. Jejich motivací ke koupi je sleva samotná. Bez slevy by nákup nerealizovali. Pouze 2% těchto zákazníků je ochotno se vrátit a učinit druhý a další nákup bez slevy či s nižší slevou, než byla ta první.
  • nefunguje tzv. “spotřební koš”, byť právě ten bývá častým argumentem slevových serverů: “Dejte slevu na steak a lidi si u vás dají steak, láhev vína, zákusek a kávu”. Není to pravda. Jak ukazují praktické zkušenosti, zákazníci trvají na 110% toho, co je součástí kupónu a odmítají učinit jakoukoli objednávku doplňkového produktu či služby, která je nad kupón.
  • jak ukazují některé studie, hodnocení či recenze vašich produktů či služeb – pokud je používáte – jsou od kupónových zákazníků o několik procentních bodů horší. Zde se projevují socio ekonomické parametry, jako je výše příjmu domácnosti apod.

Tipy, jak využít slevových serverů

  • používejte je k výprodejům skladových zásob, vykrytí kapacit v neatraktivních částech otevírací doby, mimo sezonu apod., tzn. kdykoli, kdy není vaší motivací zisk, ale např. uvolnění hotovosti ze skladových zásob, pokrytí fixních provozních nákladů “mimo sezonu” , rychlému získání hotovosti předprodejem apod. A smiřte se s tím, že se vám takoví zákazníci nebudou příliš vracet.
  • dejte si velmi záležet na tom, jak je sleva prezentovaná. Jak ukazují naše zkušenosti, formulace vět, fotografický doprovod, zdůraznění přidaných hodnot produtku/služby a jeho odlišení od konkurence, má zásadní dopad na prodejnost kupónu.
  • dobře si vyberte slevový server. Důležité je zejména, jaká je skladba uživatelů serveru a odkud přicházejí. Pokud vám server nedokáže tyto informace poskytnout nebo uvidíte, že 80% přichozích uživatelů se na server dostávají přes agregátor, uvažujte o volbě jiného serveru. Proč? Lovci slev či “muzikanti” přicházejí právě přes agregátory. Pokud má však slevový server bázi vlastních loajálních uživatelů, pak lze předpokládat, že podíl “lovců” či “muzikantů”, kteří přijdou k vám do provozovny, bude výrazně menší.
Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání