Facebook – obsah, co má smysl

Facebook příspěvek knihy DobrovskýUž máte Facebook firemní stránku? Výborně! Ale před tím, než začnete jásat, je zde otázka: Je dobrá? Na Facebooku je dle posledních statistik Socialbakers 1,7 miliardy uživatelů. Víte kolik je v Číně obyvatel? 1,38 miliardy. Co to znamená? Že pokud jste měli nějaké pochybnosti či odpor vůči Facebooku, tak je na tu ignoraci zkrátka příliš velký.

Ovšem toto velké množství uživatelů publikuje obsah každý den, což znamená, že pro firmy je těžší a těžší získat jejich pozornost svými reklamními sděleními. Takže se firmy musí zaměřit na publikování vysoce kvalitního obsahu, který jeho cílovou skupinu nejen zaujme, ale přiměje ji obsah sdílet. Facebook v dnešní době není již pouze o kup – kup – kup – dám, ale je o dám – dám – dám – kup…

Pokud se tedy nechcete zaměřit pouze na placený obsah a využít také organického dopadu, tak využijte těchto tří typů příspěvků.

Bavte-mě: získejte fanoušky zábavným obsahem

Plavání mezi žraloky, skoky s padákem z vesmíru, závody bagrů či smějící se ovce, to jsou videa, která lidé sdílí. Jsou to virální videa, se kterými nejspíše nebudete mít šanci soupeřit, ale pokud váš obsah udržíte vtipný, nenáročný a hlavně pravidelný, tak to lidé ocení a vaše značka/produkt budou vidět. Je těžké vyvážit zábavný příspěvek zároveň sdělující něco o vašem produktu. Ideální rovnováhu nachází kupříkladu knihkupectví Knihy Dobrovský. V příspěvku se zaměřuje na velký okruh uživatelů a to jsou milovníci knih. Jednoduché sdělení, které vzbuzuje emoce. Nepřipomíná lidem: kupte si knihu u nás, jděte do našeho knihkupectví nebo na náš eshop. V porovnání s prodejními sděleními má tento příspěvek větší pozornost. Více sděluje a pak prodává:

Vzdělávejte-mě: sdílejte vzdělávací obsah

Facebook - příspěvek tipy a triky
Užitečný obsah platí účty. Ano, ale musí být správně použitý a připravený. Pokud je váš fanoušek zrovna na gauči nebo jede tramvají a rychle prohlíží Facebook na mobilu, tak 5 minutové video může být moc na to, aby měl náladu nebo čas něco takového shlédnout. Když už chcete, aby se k tomu uchýlil musíte najít ten okamžik, kdy bude chtít on. Vy musíte znát své zákazníky a představit si jakým způsobem žijí na Facebooku.

Pozn. (Facebook používá autoplay u video obsahu. Navíc, video se spouští bez zvuku, takže spíše dbejte na obrazový obsah videa)

Podívejte se například na Facebook stránku Má to smysl, třídím odpad!. Jejich fotografické příspěvky jsou geniální. Vzdělávají nenásilnou jednoduchou formou, která je v některých případech i zábavná. Příkladový příspěvek vyvolává emoce a zamyšlení. Údiv (emoce) -> 1 tuna = 24 stromů. Zamyšlení -> recykluji?:

 

Odměňte-mě: získejte si své lidi přístupem

Všichni se snažíme získat nové komentáře, sdílení, like a hlavně nové zákazníky. Jenže tím, jak jsme zaneprázdnění hledáním těch nových, tak občas zapomínáme na ty loajální a stálé zákazníky. Podívejte se pod příspěvky do komentářů. Tam jsou vaši loajální fanoušci. Vemte si takou řemeslnou značku Brašnářství R. Tlustý. Ty jsou ve svém řemeslu i na Facebooku vynikající. Působí přirozeně a sdílí lidský nenucený obsah. A hlavně, komunikují se svými fanoušky.

U tohoto příspěvku můžete vidět reakci na dotazy fanoušků a potencionálních zákazníků. Člověk, který vám příspěvek komentuje je šťastný za jakoukoliv vaší interakci. Je možné, že vám sdělují, jak milují vaší značku. Také mohou žádat o radu. Oni chtějí, abyste s nimi komunikovali. Starejte se o ně, máte velkou šanci jim prodat více produktů:

Facebook brašnářství tlustý - komunikace se zákazníkem

Dále se podívejte na Kofolu, kterak zvládá a je ochotná komunikovat i s těmi, kterým se značka či příspěvek nelíbí. Geniální! Očekávali byste, že Kofola jako velkoprodejce sycených nápojů nebude mít zájem, ale opak je v tomto případě pravdou. Je zde ovšem tenká hranice a člověk by si měl dodržet dekórum a nervy na uzdě. V případě Kofoly by bylo ještě zajímavější, když by zákazníka pozvala nebo mu poslala Kofolu zdarma. Zkuste je dostat na svou stranu nenásilnou formou.

Nezůstávejte ale pouze u příspěvků. Zaměřte se také na hodnocení, na která odpovídejte ať už jsou kladná či záporná. A hlavně: odpovídejte na zprávy!

Co z toho?

Je jedno jestli se snažíte zvýšit povědomí o značce nebo promovat produkt. Zaměřte se na to, aby váš obsah byl jednoduchý a emotivní. Fotografie a videa jsou nejdůležitější a nejatraktivnější formy příspěvků. Také nezapomínejte, že lidé jsou online více na mobilu. A v neposlední řadě, pokuste se o kombinaci neplacených a placených příspěvků. V obou případech ovšem stále myslete na tato tři pravidla: Bavte-mě, Vzdělávejte-mě, Odměňte-mě.

Lukáš Raim

Lukáš Raim,

SEO Specialist, Agentura Najisto

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání