Facebook na Vánoce aneb jak to rozpálit – rozplakat, rozesmát a prodat

 In Blog

Již delší dobu je na scéně Facebook. Je obrovským hráčem a není jednoduché se tam prosadit. Ale pokud se budete chovat přirozeně a budete zastávat své hodnoty, tak Facebook a publikum to ocení. Vánoce jsou hektickým obdobím, které se už neděje pouze v nákupních centrech, ale zároveň online a to hlavně na mobilních telefonech. Podstatné je to, že lidé mají na mobil čas neustále a tráví mikro-momenty online – třeba i v tramvaji. A o Vánocích hledají ty nejlepší dárky za nejlepší ceny právě online…Čtěte dál a dozvíte se naše tipy a triky jak rozpálit Facebook na Vánoce a prodat svůj bussines.

Vánoční atmosféra


Připravte svou Facebook stránku ve vánočním designu. Vaše úvodní fotka by měla primárně vyjadřovat hodnoty vaší značky a neuškodí, když ji dáte lehký vánoční nádech. Vnuknete tak vaší stránce sváteční atmosféru. Pozor!!! Pokud využíváte ke své propagaci více sociálních sítí, tak je dobré mít úvodní fotky a celkový vánoční design jednotný. Je to z důvodu jednoduššího zapamatování si vaší značky zákazníkem.

Pokud se rozhodnete aplikovat speciální sváteční design na úvodní fotky, zkuste se třeba zaměřit na produkt, který chcete promovat nebo představit právě o Vánocích. Nebo byste rádi nabídli publiku akci či slevu.

Jestliže nechcete dávat slevy ani promovat produkt, nalaďte vánoční atmosférou váš profil, třeba pomocí jednoduchého designu. Nebo třeba sdílejte vánoční náladu z vašeho pracoviště.

Vánoční nabídka

facebook na VánoceJsme v České republice, kde lidé slevy a akce milují. Ovšem pro nás – vlastníky businessu – je to téma, které nám může velice pomoc nebo nás naopak až zruinovat. Nechci se pouštět do rad ohledně cenotvorby nebo aplikace cenové politiky během vánočního období, protože aplikace slev a cenotvorba nejsou mým oborem.

Každopádně vím, že slevy a prodejní akce na sociálních sítích fungují. Například za rok 2014 vyrostla útrata na sociálních sítích o 202% (zdroj: hostingfacts.com). A samotný Facebook akce a slevy doporučuje.

Radost a moudrost

Sociální sítě mají za cíl spojit. Takže využijte vánočního shonu a dejte lidem také trochu ze svých hodnot a tradic. Oni se pak zaměří nejen na Vánoce, ale také na vaší značku.
Začněte třeba tím, že se budete ptát, co vlastně mají lidi na Vánoce rádi. Dejte jim otázky typu: ¨Preferujete spíše kaši nebo salát?¨ Můžete využít receptů? Je váš obor aspoň trochu spjatý s vařením nebo jídlem? Jděte do příspěvků o jídle! Lidé jídlo milují. Pokud jim dáte zajímavé tipy (klidně i recept vaší babičky – autentické), tak budou mít zájem.

Aplikujte tyto formy komunikace na váš obor a vaše firemní hodnoty.

Splněná přání

Všichni milujeme překvapení a splněná přání. Nejlepší cestou jak potěšit zákazníky je soutěž nebo giveaway (darování dárku). Tyto formy interakce mají největší procento zaujetí, protože pro takovéto akce se zákazníci rádi vrací po celý rok.

Mechanismus musí být jednoduchý, pravidla jasná a vy musíte neustále komunikovat. Připravte si více designů, aby váš obsah byl stále nový. Aktualizujte informace o počtu zúčastněných, co se změnilo, kolik dnů do konce. A to nejdůležitější: ¨VYHLASTE VÍTĚZE A VYUŽIJTE TOHO¨. Tato interakce je zásadní, protože když ukážete video nebo foto s vítězem a on to bude sdílet, tak je ta soutěž autentická a zákazníci budou chtít znovu hrát.

Kouzlo darování

Vánoční svátky jsou dobou, kdy si připomínáme, že bychom měli pomáhat druhým. Tak zkuste sdílet tuto myšlenku s vašimi zákazníky a ukažte jim svoje dobré srdce. Je dobré jim konkretizovat a ukázat kam nebo komu jejich dary půjdou, aby se s tímto problémem mohli ještě více asociovat.

Vánoční soutěže

Šťastné a veselé

Sdílejte radost z tohoto krásného zimního období. Nechte své zákazníky zapomenout na ten stres. Mysleli jste si, že o Vánocích bude mít Facebook volno? NE!!! Právě v tuto dobu máte největší šanci zaujmout a rozveselit. Tento krok, přání, berte jako něco navíc, co vytvoří pouto mezi vámi a klientem. Lidé budou právě o vánocích čekat na přání od rodiny a přátel. Jestliže je oslovíte vy, budou velice překvapení. Toto bude fungovat velice dobře na lokální úrovni našeho trhu, kde jsou vztahy se zákazníky bližší. Velké korporáty berou tyto kroky automaticky a některé je dělají velice dobře. Ovšem pokud jste středně velký podnik nebo živnostník, zákazník bude překvapený a bude si to pamatovat. A co je nejvíc? Poví to dál! Tímto vytvoříte ¨Brand awereness¨.

Facebook na Vánoce. Co z toho?

Jsme na konci a před vámi je dlouhá cesta v krátkém čase. Paradox, že? A kde je heslo: Rozplakat, rozesmát a prodat? V tuto chvíli vám nedám recept na virální kampaň, on ani žádný není. Jsou ingredience, které k vám k tomu mohou pomoc. A ta hlavní je: EMOCE. Sdílet životní příběh nebo příběh ze života. Ukázat klientům lidskost a nastavit atmosféru pochopení jejich problému. Nebude je zajímat, že jste koupili do vašeho týmu nejlepší autonomní traktor, který je šetrný k životnímu prostředí, dokud jim nedáte sdělení, že to řeší problém. A nejlépe problém, který se týká právě jich. Najděte svou MARKETING PERSONU a ukažte řešení problému.

 

Lukáš Raim

Lukáš Raim,

Agentura Najisto

Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání