Co dělat když začínáte podnikat a máte omezený rozpočet na reklamu – 3. díl

 In Blog

V prvním díle našeho seriálu jsme se věnovali základním otázkám, které je třeba zodpovědět, než se do nějaké (ať už tradiční nebo internetové) vůbec pustíme. Druhý díl jsme věnovali představení jednotlivých částí typické internetové prezentace. Dnešní třetí – závěrečný – díl našeho miniseriálu je věnována některým moderním formám podnikání, jako jsou např. slevové servery.

Moderní formy propagace

Některé nové nástroje internetové propagace v sobě zmíněné 4 základní prvky, tj. „Webovou přítomnost“, „Návštěvníky prezentace“, „Akci zákazníka“ i „Vyhodnocování“ kombinují. Patří sem např. dnes velmi moderní slevové servery – např. náš Amplion.cz – či poptávkové servery. Na první pohled řeší vše potřebné – vaši webovou přítomnost, „ty správné“ uživatele i „akci“. Např. slevový server vám umožní jasně prezentovat konkrétní produkt a službu, každý server za vás řeší, aby – lidově řečeno – na něj chodili ti „správní uživatelé“, i akci – koupi slevového kupónu – nebo voucheru, chcete-li – která motivuje potenciálního zákazníka přijít do vaší restaurace. Proč říkám zdánlivě? Často jsou totiž jednotlivé prvky velmi zjednodušené a inzerenta staví do role pasivního čekatele na návštěvníky svojí restaurace. Mnohdy však potenciální zákazník potřebuje mnohem víc informací, než se vůbec rozhodne vás navštívit. Nebo mnoho potenciálních zákazníků slevy vůbec nepoužívá – mnohem důležitější, než cena, je kvalita služby a velká sleva se jeví jaksi „podezřelá“, neboť jak pravil už prof. Zelí pánů Šimka a Grossmana: „žádná sleva není zadarmo“.

V naší praxi se setkáváme tím, že mnoho inzerentů z určitých oborů jsou s výsledky slevových kampaní velmi spokojeni a kuponová kampaň správně nakopla jejich podnikání. Na druhou stranu, firmy z jiných oborů zažívají zklamání a rozčarování.

Jak na slevy? Vždy si položte 3 jednoduché otázky:

  • nepřivedu vydáním kupónu do své provozovny „nesprávné“ zákazníky?
  • nezdiskredituju svůj standardní ceník? Jak potom vysvětlím zákazníkům, že podruhé budou mít stejnou službu o 100% dražší?
  • jak zařídím, aby se zákazník do provozovny vracel?

Odpovědí na ně můžete snadno předejít případnému zklamání z kuponové kampaně.

Získání zákazníka

Přeměna potenciálního zákazníka ve skutečného, který si koupí Váš produkt nebo službu a zaplatí za ni, je jen na Vás.

Pokud přímo neprovozujete elektronický obchod, počítejte s tím, že když už někdo vyplní poptávkový formulář na vašich stránkách, stále je pouze potenciální zákazník. Přeměnit jej ve skutečného zákazníka je potom věcí vašeho dalšího obchodního úsilí, formy jednání a přístupu k zákazníkovi. Schválně zde říkám tuto banální radu. V praxi Agentury Najisto se nám ukazuje, že řada podnikatelů je překvapena a někdy zklamána, že skutečným zákazníkem se stane třeba každý 5. nebo 10. potenciální zákazník, který jim vyplní poptávkový formulář na jejich webových stránkách.

Malé shrnutí na závěr

  • Přemýšlejte o tom, kdo je váš zákazník, kde se pohybuje, a co je váš produkt nebo služba. Tam naleznete důležité odpovědi, jak na vlastní propagaci.
  • Nikdy nespoléhejte na jediný nástroj propagace. Magické hůlky neexistují, i když to někteří dodavatelé tvrdí.
  • Přemýšlejte o tom, jak vypadá vaše webová přítomnost, či prezentace (a zdaleka to nejsou jenom vaše stránky), jak na svou prezentaci dostanete ty správné uživatele a co od nich chcete za akci.
  • Všechny prvky řešení – stránky, direct mail, reklama ve vyhledávačích – musejí být vzájemně propojeny: vzájemně navazující texty i grafika.
  • Měřte a vyhodnocujte jednotlivé prvky. I při omezeném rozpočtu se nebojte trošku riskovat a experimentovat. Větší část rozpočtu dejte na „tutovky“ a s menší experimentujte. A měřte a vyhodnocujte a podle výsledků průběžně upravujte.
Recent Posts

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání