10 tipů jak připravit SEO & PPC kampaně na Vánoce

Vánoce jsou za rohem. Je to „hrůza“ – ten čas neustále letí. O to více, když má člověk připravit celý svůj business na to nejdůležitější období roku. Podívejte se s námi, jak se připravit na tento zlatý důl roku a nachystejte si ty nejlepší kampaně na Vánoce.

Sledujte webinář k tomuto tématu:

OK GOOGLE!!!

Na co se zaměřit o Vánocích

Mobil a mobilní vyhledávání

SEO:
kampaně na VánoceVážně! Pokud chcete zvýšit návštěvnost ve vašem kamenném obchodě nebo na vašem webu, musíte mít připravené kampaně na Vánoce – web pro nával mobilních návštěv. Připravte se i v případě, že vaše Google Analytics říkají, že máte více návštěv je z desktopu. Doba se mění. Již za měsíc, dva tomu může být jinak…

Mobil převzal nadvládu ve vyhledávání a responsivní design je zde s námi nějakých pár roků, takže pokud jste se k implementaci responsivní verze ještě nerozhodli nebo nedostali, je vážně na čase.

Google také v polovině října oznámil, že bude rozdělovat indexování mobilního a desktopového vyhledávání. A mobilní indexování plánuje brát jako primární a bude aktualizováno rychleji než desktopové indexování. Ohledně nového indexování jsou zde stále nevyřešené otázky. Google nám jistě v následujících měsících dá odpovědi. Je očividné, že chce po uživatelích, aby využívali mobilního vyhledávání spíše než desktopového. (Jenže stále tu mluvíme o vyhledávání. Co se konverzního poměru týče, desktop je zatím v lehkém vedení.)

PPC:
Podle posledních statistik od Google objem vyhledávání z mobilu bude převyšovat objem vyhledávání z desktopu. Tento trend vidíme aj při chování uživatelů. Uživatelé využívají mobil ve chvíli, kdy potřebují vyplnit volnou chvíli, například cestou do práce, když potřebují rychle najít důležitou informaci, jako například adresu pobočky nebo cenu produktu. V tomto předvánočním období uživatelé většinou hledají inspiraci na Vánoční dárečky.

V PPC kampaních bychom neměli zapomínat na:

  • Úpravu mobilního biddingu
  • Nastavení všech rozšíření / lokalita, podstránky, volání, poznámka, aplikace a nově i rozšíření textu
  • Nové rozšířené inzeráty jsou mobilní!
  • Zobrazení reklamních bannerů v aplikacích

Investice do marketingu

Ano je to klišé, ale prostě je to tak. Investujte do marketingu a buďte unikátní!
Investujte peníze i svůj čas, protože tohle období je prostě zásadní a můžete si připravit půdu do budoucna.

SEO:
Investujte svůj čas do kontroly všech základních SEO pravidel. SEO tady není jen pro vyhledávač, který má svojí základnu v USA – SEO je také pro uživatele. Zaměřte se na kontrolu SEO u celého webu, zároveň však také u jednotlivých produktů.

  • Meta description – Unikátní popis stránek i produktu (zkuste třeba vánoční copywrite)
  • Obrázky a jejich popiskyVŠECHNY!!! Ano, všechny musí mít popisky a alternativní popisky konkretizované právě k tématu (NE 12412.jpg, ale benzinova-sekacka-honda.jpg). Optimalizujte také velikost obrázků, čím menší, tím rychlejší načítání.
  • Titulky a nadpisy – Unikátní titulky stránek a také jejich nadpisy. Musí obsahovat klíčové slovo.
  • Obsah – Vytvořte obsah, který donutí uživatele sdílet a vy ho můžete sdílet na sociálních sítích. Zaměřte na obsah, který uživateli pomůže (10 věcí, které koupit manželce k Vánocům).

PPC:
Pokud neinvestujete, dáváte tak šanci vaší konkurenci! Je potřeba zlepšit průměrné pozice pro nejdůležitější publika a vyhrát nejdůležitější aukce!

Podívejte se na:

  • Procento ztracených zobrazení
  • Průměrnou pozici
  • Hledanost na Vánoce v rámci vašeho oboru
  • Vyčleňte si dostatečný rozpočet na ty nejdůležitější kampaně na Vánoce

Originální a nápadité marketingové sdělení

Říká se to jednoduše, ano vím to. Jenže pokud nebudete originální, tak nebudete nikoho zajímat. Nehledejte ve slově originální blikající bannery nebo ten nejlepší reklamní text. Vy jste originál sami o sobě. Prezentujte sebe a prezentujte to, jak lidem svými produkty a službami pomáháte. A dalším krokem je jejich zapojení do procesu. Vytvořte interakci a využijte k tomu sociální sítě. Přečtěte si náš článek o Facebook marketingu o Vánocích.

SEO:
Marketing persona. Zastavili jste se někdy nad tím, kdo je váš zákazník? Sedněte si a zvolte si, kdo je tím vaším cílem a vaším zákazníkem. Proč to dělat? Vytvořením marketing persony získáte přehled o tom, kdo vaši zákazníci skutečně jsou a budete schopni na ně jednodušeji cílit ve všech svých kampaních. Jak si vytvořit marketing personu? Rozeberte svého zákazníka do největšího detailu. Více info třeba v tomto článku na Včeliště.

PPC:
Tu se nám otevírá prostor pro kreativitu. Nabídnete jim řešení jejich problému!

  • Využívejte ETA inzeráty
  • Bannery, či reklamní texty s vánoční tématikou
  • Cílení v GDN na konkrétní weby s vánoční tematikou

Remarketing – Nutnost!

SEO:
Využijte Google Analytics. Zjistěte, které url (stránky produktů, články…) fungovaly minulý rok a proč. Následně zanalyzujte jestli se dají tyto stránky znovu využít i tento rok. Pokud měl třeba jeden článek vysokou návštěvnost klidně ho sdílejte tento rok znovu na sociálních sítích. Můžete ho třeba i mírně upravit… Zjistěte také, co minulý rok nefungovalo a odkud lidé odcházeli (Bounce rate). To zkuste využít k tomu, abyste se vyvarovali stejných chyb a nebo zkuste ty chyby najít. Pomalu se načítající stránka, nerelevantní obsah nebo špatná optimalizace… Učte se ze svých úspěchů i chyb.

PPC:
Remarketing by neměl chybět v žádné kampani. Je to skvělá příležitost, jak se připomenout uživateli, aby dokončil nákup. Ale POZOR na časté zobrazení – může způsobit negativní zážitek a uživatel nemusí nakupit – takže všechno s mírou!

  • RLSA – Remarketing ve vyhledávání
  • Dynamický remarketing
  • Nastavte omezení frekvence
  • Využijte vyšší bidding u vysoko relevantních publik například jako opuštěný nákupní košík
  • Oslovte zákazníky, kteří nakoupili minulý rok

Google nákupy

Využijte nabízené možnosti od Google a začněte prodávat také přes Google Merchant Center.

SEO:
Připravte svůj web na to, aby se vaše produkty ve vyhledávači Google zobrazovaly nejlépe. Připravte svým produktům strukturovaná data. Dále se zaměřte na získání nějakého hodnocení k vašim produktům. Je to velice důležitá informace pro zákazníky. Čím více hodnocení, tím větší šance, že zákazník navštíví váš web a třeba i rovnou nakoupí.

  • Strukturovaná data: Podívejte se na Google návod.
  • Hodnocení: Snažte se získávat od zákazníků hodnocení. Využijte k tomu třeba email o potvrzení objednávky nebo pošlete nový email týden po doručení produktu či služby.
  • Produktové fotky a popisky: Optimalizujte kvalitu a velikost. Použijte unikátní popisky a v nich klíčová slova.
  • Cílová stránka: Zde zákazník musí najít daný produkt a nákup dokončit jednoduše bez nějakých rušivých elementů.

PPC:
Zkontrolujte XML feed. V případě, že máte e-shop, je potřebné zkontrolovat funkčnost XML feedu. Není nic horšího, než zamítnuté produkty v Google Merchant center. Google nákupy budou patřit mezi nejsilnější konverzní kampaně!

  • Upravte zamítnuté položky v XML feedu
  • Vyčleňte si dostatečnou investici na Google nákupy
  • Využijte remarketingového publika a podpořte zobrazení u nejrelevantnějších publik
  • Používejte štítky

Pokud chcete něco ve svém XML feedu upravit použijte tento XML Editor.

Co z toho?

Zaměřte se na mobilní web. Zákazníci si mnohdy produkty na mobilu pouze prohlížejí a nákup dokončí na desktopu. Stále je nutností mít rychlý a responsivní web. Znejte svého zákazníka! Dokud nebudete přesně vědět, kdo je váš zákazník nebudete v dlouhodobém horizontu úspěšní. Optimalizovat musíte nejen web, ale také přístup a servis svému cílovému publiku. A v neposlední řadě, využijte naplno Google nástrojů.

Lukáš Raim

Lukáš Raim

Silvia Šestaková

Silvia Šestáková

Začni psát a pak stiskni Enter pro zahájení vyhledávání